لیبل یکی از ملزومات بسته بندی به شمار می رود. همان طور که می دانید امروزه بسته بندی اهمیت زیادی در کسب و کارهای مختلف دارد، اما بسته بندی با توجه به لوازم و ملزوماتی که هست، زده می شود. در واقع بسته بندی برای این که به خوبی انجام شود به یک سری ملزومات نیاز دارد که یکی از مهم ترین آن ها لیبل می باشد. در ادامه قصد داریم تا مواردی را در مورد آن به شما بگوییم با ما مرکز فروش و فروشگاه جعبه آماده همراه شوید.
لیبل چیست
لیبل نوعی برچسب ظریف و نازک محسوب می شود که یک سری اطلاعات روی محصول دارد؛ لیبل ها از کاغذهای کوچک و ظریف تشکیل می شود که بیشتر آن ها با چسب پوشیده شده که روی آن ها یک سری داده هایی مانند قیمت زده می شود. لیبل ها دارای جنس گوناگون و طراحی های مختلف می باشند و جزء یکی از ابزارهای مناسب در ارتباط با بسته بندی می باشند. طراحی لیبل با توجه به محصولی می باشد که قرار است بسته بندی آن انجام شود. لیبل با طرح و کیفیت بالا می تواند به بسته بندی هر چه بهتر کمک کند.
یکی از متدهای موثر و کم هزینه در زمینه تبلیغات، بهره گیری از لیبل روی محصول می باشد. لیبل ها روی کاغذهای پی وی سی و یا گلاسه که معمولا ضد آب هستند؛ چاپ می شود. بعضی از لیبل ها به عنوان لیبل های شیشه ای محسوب می شود که روی کاغذهای شیشه ای و شفاف زده و مثل شیشه می باشد.
لیبل محصول چیست ؟
لیبل به برچسبی گفته می شود که قسمت مهمی از بسته بندی می باشند که درمورد محصول به خریداران یک سری اطلاعات می دهد. این داده ها می توانند شامل لوگو، آدرس تولید کنند، اسم و …. باشد و همین طور هر داده هایی که نیاز باشد روی بسته بندی زده هست. باید در نظر داشته باشید که نخستین برخورد مصرف کننده با کالا ظاهر آن می باشد و لیبل روی بسته بندی به خوبی عمل کرده و باید اهمیت زیادی به آن داده شود.
نگاهی به لیبل محصول
لیبل محصول، در واقع برچسب هایی می باشند که روی کالاها زده می شود. در لیبل ها یک سری داده های مختلفی وجود دارد که به هر مدل محصول می تواند فرق داشته باشد. لیبل ها در سایز و اندازه های مختلفی طراحی می شود و هر یک از آن ها با توجه به نوع آن ها می تواند دارای کارکرد مختلفی باشد و به بسته بندی محصولات هم تا حد زیادی ارتباط دارد.
نکته بعدی در مورد لیبل ها این است که آن ها باید به شکلی طراحی شود تا داده های کامل درمورد کالا را به صورت مشخص در اختیار مشتریان قرار دهد. همین طور باید به صورتی باشد که مشتری را به خرید بیشتر وا دارد.
لیبل در معرفی برند
لیبل یکی از فاکتورهای مهم در برند و برندسازی می باشد. شما می توانید با طراحی و بهره گیری از نام برند و لوگو در لیبل، نه تنها زیبایی را به نمایش بگذارید و کیفیت آن ها را هم مشخص کند. لیبل ها همان طور که از نام آن ها مشخص است از هزینه های زیادی برخوردار می باشد. قیمت طراحی و چاپ لیبل کاملا مقرون به صرفه و این مورد سبب شده تا تمام افراد برای بسته بندی های خود از لیبل استفاده کنند.
استفاده از لیبل چه مزایایی دارد؟
در حال حاضر مشاهده می کنیم که همه محصولات و کالاها داخل بسته بندی قرار می گیرند، یعنی این که بسته بندی به جزئی جدا ناپذیری از محصولات تبدیل شده است. به عبارتی دیگر این اصل که هر محصولی اغم از لوازم آرایشی، پوشاک و خوراکی درون جعبه برای محافظت بیشتر قرار گرفته و شکل ظاهری آن هم آسیب نمی بیند. اما قبل از این که بسته بندی باز شود باید یک سری اطلاعات و داده ها به مشتریان داده شود که این کار با توجه به لیبل انجام می شود. در واقع لیبل اطلاعات مورد نیاز را بدون باز شدن بسته بندی به مشتریان می دهد که اهمیت زیادی دارد.
لیبل با بسته بندی چه تفاوتی دارد؟
شاید شما هم فکر کنید که لیبل همان بسته بندی است، در صورتی که لیبل با بسته بندی تفاوت هایی دارد. طراحی بسته بندی و لیبل هر دو در یک مسیر قرار می گیرند و در زمینه فروش محصولات و طراحی آن ها تاثیر زیادی می گذارند، در واقع جزءی جذایی نشدنی در زمینه تبلیغات و بازاریابی هستند و مهم ترین قدم برای جذب مشتریان به منظور خرید بیشتر می باشند. شما می توانید از لیبل به خوبی برای ارائه اطلاعات استفاده کنید و با بسته بندی کارهای مرتبط با بازاریابی و تبلیغات را انجام دهید.
به همین دلیل این دو با هم دیگر فرق می کنند. پیش از هر تصمیمی ابتدا باید بسته بندی خودتان را انتخاب کنید. بسته بندی می تواند با استفاده از جعبه های مختلف و همین طور طراحی های گوناگون همراه با چاپ روی آن ها باشد. در کنار آن باید تصمیم بگیرید که چه اطلاعات و داده هایی را روی آن ها قرار دهید و از لیبل استفاده کنید. هر کدام از بسته بندی و لیبل هر دو دارای انواع و قیمت های مختلفی هستند.
موارد مهم تفاوت لیبل با بسته بندی
لیبل و بسته بندی از نظر یک سری موارد با هم دیگر فرق دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. اطلاعات و داده ها
در بسته بندی لزومی ندارد تا تمام اطلاعات روی آن ها زده شود تنها مواردی در آن ها استفاده می شود که برای تاریخ تولید، انقضا، قیمت و …. باشد. به همین دلیل اطلاعات دیگر روی آن ها زده نمی شود و این کار باعث شلوغ شدن ظاهر بسته بندی می شود، در صورتی که روی لیبل اطلاعات مختلف داده می شود تا کامل مشتریان و همین طور دریافت کنند آن ها را بداند.
2. جنس و نوع
یکی دیگر از مواردی که باعث تفاوت در این دو مدل محصول می شود، جنس آن هاست. باید بدانید که جعبه های بسته بندی می توانند از محصولات و متریال مختلف تولید شوند در صورتی که جنس لیبل ها مشخص است. همین طور در بسته بندی نوع طراحی و ایجاد خلاقیت خیلی مهم تر بوده و کسب و کارهایی که می خواهند فروش بیشتری داشته باشند به آن اهمیت بالاتری می دهند. از طرفی طراحی لیبل در جنبه های مختلف انجام می شود و لیبل ها در فروش محصولات کمک زیادی می کند، اما به اندازه بسته بندی دارای تنوع نیستند.
چرا باید برای محصولات از لیبل استفاده کرد؟
برای بسته بندی محصول حتما باید از لیبل بهره گرفت چرا که یک سری تاثیرات روی عرضه کاملا می گذارد که عبارتند از:
• بهبود کارکرد اقتصادی به منظور محافظت و مهارت
• بهبود فروش
• وسیله ای مناسب برای تبلیغات
• معرفی بهتر محصول
• بررسی بسته بندی و نحوه فروش
برای لیبل محصول به چه نکاتی باید توجه کرد؟
اگر شما می خواهید از ملزومات بسته بندی مانند لیبل استفاده کنید، به عنوان اولین کار حتما باید مشتریان خود را بشناسید یعنی اطلاعاتی درمورد آن ها داشته باشید و به عنوان یک طراح باید بررسی کنید که لیبل محصول در بین همه رقبا زیبایی و جذابیت داشته باشد. اگر بخواهیم از نگاه بازاریابی به آن توجه کنیم باید بدانید که لیبل خوب و مناسب می تواند به عنوان فروشنده خوب در بین دیگر کالاها مشخص گردد.
بنابراین طراحان سعی می کنند تا لیبل ها با کیفیتی طراحی کنند. از طرفی مورد دیگر هم بسته بندی محصولات است که با چه جعبه هایی انجام شود. شما می توانید خاص ترین محصولات را هم با انواع جعبه آماده بسته بندی کنید و از لیبل برای آن ها نیز بهره بگیرید.
چه اطلاعاتی را می توان روی لیبل ها زد؟
باید به شما بگوییم که داده های مختلف روی لیبل ها تا جد زیادی به نوع محصول بستگی دارد. به همین دلیل یک سری اطلاعات مانند تاریخ انقضا، رنگ، نشانه ها و … روی محصولات به کار می روند. به صورت کلی می توان داده های مرتبط با لیبل را به صورت زیر دسته بندی کرد:
• نام تجاری کالا
در حال حاضر برندسازی یکی از موارد بسیار مهم به شمار می رود. در هر زمینه ای، شرکت ها و مجموعه های مختلفی با هم دیگر به رقابت می پردازند که هر کدام می تواند از نظر موارد مختلف با دیگری متفاوت باشد. به همین دلیل برندسازی اگر به خوبی انجام نشود، کسب و کار هر چقدر هم که تخصصی فعالیت کند، نمی تواند محصولات خوبی را به بازار عرضه نماید، بنابراین روی لیبل در اولین قدم نام تجاری و برند زده می شود.
• توضحیات محصول
مورد دیگری که روی لیبل ها آورده می شود، توضیحاتی است که مشتریان باید بدانند، این که چه کاربردی دارد. به عنوان مثال محصولی برای پوست است و یا مو و یا این که برای چه گروهی است، کودکان و یا بزرگسالان، تمام این موارد می تواند روی لیبل ها زده شود.
• جدول های رتبه بندی
بدون شکل هر محصولی که یک سری فواید دارد شما می توانید آن ها را به شکل جدول روی لیبل قرار دهید تا مشتریان هم اطلاعات شان بیشتر گردد و هم این ترغیب شوند تا کالا را بخرند.
لیبل خوب برای بسته بندی چه ویژگی هایی دارد؟
یکی از مهمترین ملزومات بسته بندی برای لیبل ها این است که هماهنگ باشد و همین طور یک سری ویژگی ها داشته باشد. اگر شما می خواهید لیبل ها را به خوبی در بسته بندی و جعبه سازی استفاده کنید پیشنهاد می دهیم که موارد زیر را در نظر بگیرید.
1- آگاهی کامل از مشتریان
2- جلوگیری از آسیب دیدن محصول
3- بسته بندی درست
انتخاب فونت مناسب در طراحی لیبل
برای این که لیبل جزء ملزومات بسته بندی خوب شما به شمار برود باید فونت خوبی برای آن انتخاب کنید. فونت ها از این نظر اهمیت دارند که به شما کمک می کنند تا راحت تر در ذهن مشتریان بنمانید و هم این که محصولات و موارد راحت تر خوانده شوند. در زمان انتخاب آن ها باید به یک سری موارد توجه شود. ماهیت طراحی و برچسب زدن روی محصول این است که آن مشتریان را بیشتر جذب کند به همین دلیل فونت باید رنگ، جنس و کیفیت خوبی داشته باشد و همین طور می تواند با طرح های مختلف انجام شود. نکته بعدی این است که فونت خوانایی ساده داشته باشد و مشتریان در کوتاه ترین زمان هم بتوانند به آن توجه کنند.
نگاهی به لیبل پشت چسبدار
لیبل پشت چسبدار نوعی از لیبل های پر فروش محسوب می شود که همان طور که از نام آن مشخص است. این لیبل در پشت خودش چسب دارد و تنها با استفاده از فشاری کم روی سطوح مختلف زده می شود و به همین دلیل از آن به عنوان وسیله ای برای نشانه گذاری سطوح و کالاهای مختلف استفاده می شود، چرا که به فشار حساس بوده و هیچ نیازی به چسب و گیره و … هم ندارند. به همین دلیل در ساده ترین روش و کم ترین زمان انجام می شود. این مورد سبب شده تا بسیاری از کسب و کارها از لیبل های پشت چسب دار استفاده کنند.
مزایای لیبل های پشت چسب دار
با توجه به این که لیبل های پشت چسب دار کارایی زیادی دارند، افراد مختلف از آن ها به خوبی بهره می گیرند. باید به شما بگوییم که این لیبل ها تنها یک برچسب ساده نیستند، بلکه تمام کارهای مرتبط با لیبل ها را انجام می دهند، با توجه به این که خیلی اطلاعات ساده و کاربردی هم در اختیار شما می گذارند. می خواهیم بهتان بگوییم که این اطلاعات می تواند شامل فروش، بارکد، قیمت بیشتر و … باشد. البته لازم به ذکر است که شما می توانید به این محصولات پیام های سفارشی خودتان را هم اضافه کنید.
از دیگر مزایای لیبل پشت چسب دار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- لیبل ها در رنگ و ابعاد مختلف
آیا شما محصولی دارید که کاربرد و شکل غیر معمولی داشته باشد؟ و نگران باشید که چطور آن را بسته بندی کرده و لیبل زنی کنی می کنید. شما می توانید با لیبل های پشت چسبدار کاملا این کار را انجام دهید. لیبل های پشت چسب دار به صورتی طراحی و تولید می شوند که کاملا با شکل محصول شما یکسان باشند و همین طور می توانید رنگ؛ طرح و چاپ مد نظرتان را هم به آن اضافه کنید. لیبل ها همین طور در ابعاد و اندازه مختلف عرضه می شود و امکان سفارشی سازی هم دارند، بنابراین از قابلیت های متعددی در کسب و کارهای گوناگون برخوردارند.
2- قیمت مناسب
به جرات می توان گفت یکی از ویژگی های بارز لیبل های پشت چسبدار در حال حاضر، قیمت مناسب آن هاست. خرید لیبل های پشت چسبدار به تعداد بالا برای شرکت های مختلف سود زیادید ارد. شما می توان آن ها را به شکل شیت و رول هم تهیه کنید و ازشان بهره ببرید. باید بهتان بگوییم که هزینه ها در حال حاضر جزء اولویت ها محسوب می شود، شما می توانید با خرید این محصولات هم در زمان کم به خوبی اقدام کنید و همین که خیلی ساده و راحت از آن ها بهره مند شوید.
3- دامنه بالا از کارکرد زیاد
لیبل های پشت چسب دار کارایی بسیار زیادی دارند. این لیبل ها می توانند خیلی ساده و راحت در تمام کسب و کارها استفاده شود، حتی روی بطری ها هم زده می شود و می توان آن ها را در یخچال هم گذاشت بدون آن که خراب شود، آسیب ببیند و یا دچار مشکل شود. همین طور شما بدون این که بخواهید در نظر بگیرید می توانید خیلی ساده و راحت از آن ها بهره بگیرید. هر کسب و کاری که داشته باشید با هر مدل و نوع بسته بندی، لیبل پشت چسبدار به کمک شما می آید.
خرید ملزومات بسته بندی
با توجه به موارد و نکاتی که درمورد لیبل ها گفتیم، دریافتیم که در روند بسته بندی و عرضه محصولات، ملزومات بسته بندی تا چه حد تعیین کننده هستند و حتی استفاده از لیبل می تواند در نگاه اول بیشتر نظر مشتریان را به خودش جلب کند. در نتیجه شما باید به خرید ملزومات بسته بندی بیشتر از گذشته اهمیت و توجه نشان دهید. ملزومات بسته بندی باید متناسب با نوع محصول، کیفیت و … باشند از این لحاظ هم تاثیر زیادی داشته باشند.
امروزه تهیه کردن لوازم بسته بندی، از خود بسته بندی کاری سخت تر شده است و بیشتر مشتریان ترجیح می دهند تا از جایی که کارتن بسته بندی را تهیه می کنند، لوازم مرتبط با آن را هم بخرند. از این رو ما به شما فروشگاه جعبه آماده را پیشنهاد می دهیم. این فروشگاه تمام ملزومات مورد نیاز برای بسته بندی را در کنار فروش انواع جعبه آماده به شما ارائه می دهد. شما می توانید هر مدل جعبه آماده اعم از هاردباکس، فست و فود، ماگ، لباس، شیرینی، طلقی، چوبی، عروسک و … را از این مجموعه تهیه کرده و از آن به خوبی استفاده کنید و در کنار آن ملزومات بسته بندی شامل تگ، روبان، لیبل، لیبل آدرس اختصاصی، لیبل پشت چسبدار و مهر را نیز بخرید.
بدون دیدگاه